Márkaerő lépésről lépésre

Szépen kézen fogom, és végigviszem egy sokszorosan bizonyított és bejáratott 4 elemes rendszerben, amelynek minden elemére javaslatot adok. Lépésről lépésre. Máshogyan nincs értelme. A legkomolyabban állítom: nem lehet egy márkát néhány órás tanácsadás keretében kitalálni. Illetve lehet, de az olyan is lesz.

A folyamat végén kap tőlem egy csinos kis könyvet, ami legtöbb helyen Brand Book névre hallgat. Ilyet:

Miért fontos, hogy legyen egy ilyen könyve?

A brandingben az a nehéz, hogy akár minden lépésnél újra és újra orra tudunk bukni. Egy márka ugyanis ezernyi apró fogaskerék összessége , melyeknek svájci óraműként kell együtt surrogniuk.
Mondjuk, hogy kitalálunk egy nagyon ütős és releváns ígéretet. Stratégiai szinten minden a helyén van, de a reklám nem elég jó. De még az is lehet, hogy ötletes a reklám, de ciki módon lett megcsinálva, és elég silány lett a YouTube filmecskénk. Egyből oda a bombabiztos márkánk. Persze visszafelé is működhet a történet. Szuper a kommunikáció, de nem igazán fontos az a célcsoportunknak, amit ígérünk. Vagy ronda, ezért teljesen hiteltelen a logo. Vagy még sok tucat apró hiányos részlet. Féllábas lesz a márka, de az is lehet, hogy tolószékes. A lényeg, hogy nem fog elindulni. Ütni meg főleg nem.

Innen nem kell újabb konferenciákra járnia, nem kell a 546. oktató videóból kiböngésznie, hogy mit állítgasson be, nem kell ilyen-olyan marketing klubba beiratkoznia, azaz megszenvednie a tudásért. Csak kövesse , ami oda együtt megszültünk! Adja oda a kollégáinak, no meg a marketing alvállalkozóknak, és mindenki tudni fogja, hogy mi a dolga. Arnold és Benett is.

Egy díványon kezdődik az egész!
A neve: BrandCouch.

1. Brandcouch

Persze egy ilyen díványt sok mindenre lehet használni, de mi egy roppant mély Márkaanalízisre fogjuk, amely 13 egyszerű kérdésből áll össze. Ön kényelmesen hátradől a főnöki foteljében vagy elterül a babzsákján, én meg kérdezni fogom. Persze ez a rész korántsem annyira kényelmes, mint amilyennek látszik, mert olyan kérdésekre kell választ adnia, amelyeket eddig esetleg még át sem gondolt.
Ha már én majdnem annyit tudok az Ön márkájáról, mint Ön, akkor egy kicsit később már nem kérdezek, hanem javaslatokkal fogom bombázni.

2. Brandkey

Innentől Ön valóban pihen, én jövök. Ez a meló legdurvább része . Össze kell raknom a márkát. Meg kell válaszolnom néhány látszólag pofonegyszerű és mégis rettentő nehéz kérdést. Van belőle pontosan 8. Ha mind a 8-ra tudjuk a bombabiztos választ, és ezek egy egyedi, de egyben szigorúan logikus egységet alkotnak: a márka betonba van öntve. Lásd: itt.
Ám ez még csak egy váz. Emberi fogyasztásra alkalmatlan.

3. Brandstory

Ez lesz az Ön személyre szabott kisregénye. Lásd itt.

Megírok Önnek egy marketing mesét, sztorit, azaz fogyasztható formába öntöm a stratégiát, amire ráharap a vendége, fogyasztója, leendő üzletfele. Ez akár már kikerülhet az irodája falára is.

4. Brandcomm

Ez pedig itt a kommunikációs haditerv. Ide jön többek között az Ön “fekete szemkötője”. (lásd itt) Kreatív és média. Itt találjuk ki, hogy az Ön célcsoportját hogyan érjük el a legjobban, illetve az adott Márkaötlet hol és hogyan fejti ki legjobban a hatását. Mi a legütősebb kombináció? Lehet, hogy Google Ads meg YouTube, de az is lehet, hogy színes lufik a Deák téren vagy csattogós lepke az ügyfeleknek. Minden és bármi játszik. A lényeg, hogy feltűnő legyen, működjön és szeressenek bele!

Egyszóval:

$

Hívjon vagy írjon!