Mikor van rám szüksége?

  • Leginkább akkor, ha Benett, Áron és Regő portékája Önnek nem elég, mert az online marketing szokásos praktikái önmagukban már nem működnek megfelelően. 
  • Ha sokkal többre van szüksége annál, hogy valakik csak a “potmétert” húzogassák. 
  • Amikor már rendesen összerakott tartalom kell a bitek és a bájtok mögé, és nem elég az alibizés mindenféle gyengécske és szabad szemmel alig észrevehető kreatív anyaggal.
  • Ha valódi lökés kell a kommunikációjának. Nem fél év múlva, hanem itt és most. 

Mit szólna hozzá, ha rásegítenénk az (online) marketingjére?

  • Minden megvan? Kipipálva az összes divatos online felület? Google Ads? Facebook posztok  naponta? Instagram ? Blogcikkek? Netán a Tiktok is befigyelt? Már a mesterséges intelligenciával is kacérkodik? Influencerek? Mégsem úgy működik a marketing, ahogy kellene?
  • Öldöklő a verseny a piacán, szinte lehetetlen valami újat kitalálni? Mintha mindenki most kezdett volna azzal foglalkozni, amit Ön árul vagy szolgáltat?
  • Akármit talál ki, holnapra már ott a klón a versenytárs weboldalán? Másolják pofátlanul és szemérmetlenül?
  • Árspirálba került? Újra és újra csökkenteni kell az árát, mert a konkurencia is azt teszi?
  • Irtózatosan megdrágultak a hirdetések? A Google Ads és a Facebook csak nyeli a pénzt, de nem termeli?

Akinek csak kalapácsa van, az mindent szögnek lát.

Benett, Áron, Regő és társaik itt már nem tudnak sokat segíteni, mert nem látják az összképet. Hiszen specialisták. Lehet, hogy jól csinálják a dolgukat, lehet, hogy csapnivalóan.

Tulajdonképpen majdnem mindegy. 

Egy ideig hozzák az eredményeket, de ahogy javul és tanul az  Ön konkurenciája vagy éppen nehezedik a piaci helyzet, nem tudnak kilépni az árnyékukból. Miért?

Mert Önnek a siker érdekében sokkal mélyebbre kell ásnia annál, mint amilyen hosszú lapátjuk nekik van.

Ha ismerős az alábbi történet, ideje megismernünk egymást.

Van egy jó ismerősöm, egykori szomszédom. Egy nyári este véletlenül együtt vittük ki a szemetet, és a szelektív szeméttárolók mellett (mert hol másutt  vehetné kezdetét egy ígéretes üzleti kapcsolat) elkezdett belőle dőlni a szó.

A csillagok fényesen ragyogtak, a balzsamos nyári illatok érdekes elegyet alkottak a kukák szagával, ő pedig hosszan és kissé letörten értekezett arról, hogy három éve éjt nappallá téve robotol a vállalkozásában, de eddig valahogy nem jött el az áttörés.

A vállalkozás kézműves kozmetikumokat állít elő és forgalmaz, nagy műgonddal és hozzáértéssel. A kozmetikumok piacáról tudni kell, hogy kevés olyan szektor van, ahol ennyire öldöklő és fojtogató lenne a verseny. Szinte hónapról hónapra jelennek meg az új cégek, a mindenféle vadiúj összetevők, amelyek gyorsan utat is találnak a termékekbe. A reklámköltések pedig, ennek megfelelően , természetesen, az egekben.

A szomszédom elpanaszolta, hogy jól látható összegeket költ a marketingjére meagalakulásuk óta, mert jól tudja, hogy marketing nélkül nem megy.

Lelkiismeretes mérnökember lévén  tudományos igénnyel tervezte meg a teljes értékesítési folyamatot.

Ahogy ajánlották: a “customer journey” minden lehetséges pontját megtámogatta valami online megoldással és mindezeket szuper értékesítési rendszerbe kalapálta össze: Facebook meg Instagram posztok, szofisztikált és szegmentált e-mail marketing, linképítés, Google Ads, blogcikkek garmadája. Még YouTube filmecskék is bejátszottak.

Ahogy azt manapság illik, és ahogy azt neki sok-sok szakember javasolta. Akikből az évek során pedig volt egy jó pár, mert a legtöbbnek gyorsan útilaput kötött a talpára.

A  termékei  pedig ígéretes kezdet után elkezdtek platózni, megfeneklett az egész, nagy műgonddal összerakott építmény.  Neki pedig nem maradt más, mint hogy újabb és újabb százezreket tegyen a kalapba, itt-ott toldozgassa a rendszert, no meg új és fancy digitális csatornákat próbálgasson, mert azokból sosincs hiány.

Még kis ideig boncolgattuk a dolgot idétlenül lóbálva az üres vödröket, mígnem a szomszéd urat egy ihletett pillanatában át nem járta a megvilágosodás: “Ácsi! Nem kellene ebbe az egészbe valami jópofaságot tenni a cégről ? Tudod, hogy ez ilyen családi vállalkozás, meg, hogy a Klári tánti receptje van benne, meg hogy a krémünktől négy nap alatt eltűnt a Krapancsák néni ekcémája. Tudod, ilyen izék, amiken nevetnek az emberek. Vagy sírnak. Vagy nem csinálnak semmi ilyesmit, de jobban veszik a cuccainkat. De ne csak úgy összevissza, hanem legyen egyben az egész, Meg, hogy legyünk mások, mert most mindenki ugyanazt mondja. Ezt így szerinted lehet?

Én akkor azt mondtam neki, és most mondom Önnek is: van megoldás.

Amire esetleg még nem is gondolt. Vagy csak eddig nem mert belevágni. Nem parittya, hanem az igazi szuperfegyver.
The Real Deal.

Nem kell újabb százezreket és milliókat hozzávágni a marketing büdzséhez, nem kell sokadszorra újraoptimalizálni a Google hirdetéseit, bütykölni a Facebook hirdetési stratégián, letölteni a 265. “Tíz titok” kezdetű Youtube videót, elalélni az önjelölt marketing evangelisták kinyilatkoztatásain a TikTokon. Ide kapni meg oda kapni.

Ha Ön is így érez, akkor tegyük félre a kalapácsot, és helyette vegyük elő a fantáziánkat.

Nemár! Most ez komoly? Azt hittem valami jobbal jön elő. Jó kis új online platform, amit az az alávaló versenytársam még nem ismer.

Egyébként meg ez a márkázgatás csak úri huncutság.

Nincs nekem 10 évem brandinggel szórakozni.

Arra költöm a pénzt, ami hozza a pénzt.

A márka a múlté. A robotoké a jövő.

Csak a multiknak van rá pénze.

A lényeg a konverzió.

Fogadja meg a tanácsom: egy időre fogja be a fülét , és kicsit térjünk VISSZA AZ ALAPOKHOZ!

$

A marketing szuperfegyvere